kadavro

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Inte lätt att få scentid alltid

Av Kim Österberg - 17 januari 2011 05:27

Återigen ett inlägg om den frustrerande biten av att kämpa sig fram som ståuppare. 


Har bearbetat en klubb under större delen av förra året och sett på medan de tagit in folk som jag inte har en aning om var de hittar.  Till slut skulle jag få min chans att komma och visa deras publik hur en lågenergi-slipsten ska dras i slutet av förra säsongen. Då visade det sig att de hade bokat in en kille till på samma tid. Så jag fick meddelandet att jag flyttats till vårpremiären.


Så såg jag att de började annonsera ut ett premiärdatum nu i början av Januari. För säkerhets skull mejlade jag och kollade så att de kommit ihåg att skriva upp mig på det datumet. Svaret dröjde. Sen kom svaret som var luddigt men positivt. Därefter kom en fråga om jag kunde skicka in ett videoklipp som visade mig på scen, om inte så skulle de boka in någon annan den kvällen. Nemas problemas, jag bifogade länken till ett gig på Higgins. 


Sent igår, så där fem dagar efter, får jag till svar att de bestämt sig för att enbart köra med de komiker som de bokat in då det blir en kortare kväll. Screw me gently, men borde inte jag ha varit en av dessa?


Det här är väldigt enerverande. I närmre ett års tid får man höra antingen "Vi har inte planerat datumen än, vi hör av oss när det är gjort" eller "Ledsen alla tider är tagna". I det första fallet så hör de inte av sig så man ser sent om sider att de har datum planerade och man hör av sig igen för att få det senare svaret. Det började kännas personligt redan långt innan jag blev lovad den tid jag sedan blev ombokad ifrån.


Som klubbarrangör vet jag att man blir överröst med komiker som vill komma och framträda men är det en som hör av sig kontinuerligt lägger jag det på minnet och kollar om mina tider och så passar med dennes schema. Skulle jag efter allt det behöva avboka henom så ber jag om ursäkt. 


Vad kan man lära sig? Två saker. Ett, jag behöver antagligen inte oroa mig för att ha ett dåligt rykte som arrangör. Två, Jag måste bli mycket mer framåt med bokandet. Nu har jag i alla fall ett par gig inplanerade så jag känner att jag är på plus. Nu ska jag bara svara på mailet från den här arrangören.

 
 
kadavro

kadavro

17 januari 2011 06:12

Mitt svar till dem:
Ja, det var ju inte roligt. Iom att det blev dubbelbokat i december och ni skrev att ni flyttade mig till premiären så trodde jag att jag redan var inbokad på den här kvällen under de premisser vi diskuterade i december. (Inget gage eller reseersättning men att jag fick ta med mig en person in)
Som det stog: "Jag bokar in dig efter nyår på säsongspremären!!" Är ni säkra på att det inte är någon av de komikerna som bokats in för kvällen som råkar vara en dubbelbokning?

http://kadavro.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Österberg - 16 augusti 2023 18:20

Jag ska upp på en ståuppscen igen 3/10. Det känns som det kommer vara ett uppträdande för att känna efter om jag är redo att börja igen. Just nu funderar jag på hur mycket av mitt material från före utbrändheten jag kan fortsätta med. Nu är det bara ...

Av Kim Österberg - 22 maj 2023 21:58

Jag känner att jag börjar närma mig något. Mig själv. Efter många turer i mitt liv har jag tappat en del av mig själv. Den kreativa sidan. De senaste åren har jag hållit igång den på sparlåga i form av olika pyssel med mera. Hobbies kan vi säga. Inna...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:43

Poetry slam kan vara något för mig. Eller, jag vet inte. Det är i alla fall ett utlopp för min kreativitet. Det är inte särskilt troligt att jag vinner en deltävling ens i SM men jag får iaf stå på en scen och framföra något. Den här, öhm, dikten har...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:07

Funderar på en del saker. Hm. En hel del ändå. Måste sålla. SÅ. Det jag funderar på just nu är den där lilla detaljen med att jag vill börja skriva något.... Skönliterärt typ. Att sätta igång att blogga är en övning i skrivande.   Jag skriver myc...

Av Kim Österberg - 1 december 2022 18:19

När jag var runt trettio så funderade jag ibland på om jag skulle kunna jobba på t ex försäkringskassan eller arbetsförmedlingen. Jag kände då att jag troligen inte skulle klara det för jag är en yvig person. Visst trivs jag med givna regler att jobb...

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards