kadavro

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Kim Österberg - 3 mars 2012 13:04


Vi framträdde för 40 vårdanställda i Borås. Ti.to och Sussie körde sina set och man hörde att det var den sortens publik som inte alltid släpper alla tyglar och skrattar.


Min insatts började rätt bra med ett vårdskämt och sedan rullade det på med skägg, norrlandsbarn osv. Men jag fick en känsla av att det var en publik som var lite svårflörtad. Vilket är OK. Men så hände något när jag tog fram Teodor. Ingenting.


Jag kände att det blev lite tryckt stämning direkt när jag yttrade "Nall-Quaida". Sedan var det lite tufft att sälja in semlorna och hela den biten men det gick iaf så att jag hörde publiken andas. Men något hade hänt som jag inte kunde sätta fingret på.


Jag började korsfästa barn och det gick sådär lagom fram. En del skrattade men jag kände att publiken var inte på min sida längre. SÅ jag avbröt, avslutade med min IKEA-rutin som gav en del skratt, tackade för mig och gick av. 


På vägen hem berättade Sussie för mig att när vi gick ut så hade några killar börjat gå mot mig och mumlat sinsemellan om "Han snackar skit om Al-Quaida!". Men mer blev det inte. Vad skönt att hela problemet var att några idioter hört fel och spridit den känslan av att de var förorättade till övriga. De som satt runtom dessa killar kan mycket väl ha hört dem väsa till direkt. Och man kanske visste att det var ett känsligt ämne...

 


Men jag ska också ta på mig att jag inte repade mycket innan vilket gjorde att mitt framträdande kanske inte var helt hundra. Var fortfarande sjuk. Hade klibbvalla när det var glid som behövdes. Grusplan har aldrig varit min starka sida. Motvind på upploppet. 


Nu tillbaka till att jobba om material.

Av Kim Österberg - 3 mars 2012 12:51

Vet ni några som kan bara dra åt helvete och brinna? Halebop och bloggplatsen. När jag kommer in på sidan så börjar halebops banner att laddas. Men inte helt. Så just när jag ska klicka på något så laddas den helt och sidlayouten ändras så att jag klickar på något annat. Problemet går att lösa det är bara så att någon på bloggplatsen latat sig och inte tagit upp så mycket utrymme som krävs för bannern.  


Jag vet att jag inte betalar för att ha bloggen här men det betyder ju inte att jag kommer fortsätta om vissa brister kvarstår. Ta bara den kompakta tystnaden som rådde när inte appen kom på utlovad tid?


Med alla annonser som visas för mig när jag hanterar bloggen så är det rätt uppenbart att även jag är en besökare på deras sida. Kanske dags att agera därefter och gå någon annanstans.


Jo, jag kan ju drifta både Wordpress och Joomla, kanske flyttar bloggen till egen server snart.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards