kadavro

Alla inlägg under november 2011

Av Kim Österberg - 10 november 2011 23:53

En fin tjej som kämpar hårt och som får resultat. En inspiration för vissa. Men på den här bilden från lokaltidningen ger hon mig vibbar av de tyska herrarna i sommarspelen 1936.

 

Av Kim Österberg - 9 november 2011 16:40

http://open.spotify.com/album/6QV7eBU4Y3kEzJuiRNdMDs Lyssna på denna mannen gott folk!!!


Av Kim Österberg - 8 november 2011 21:07

Sådär, jag har skappat en mappstruktur på datorn nu som stöd för den kreativa delen av mitt värv. Inget är hugget i sten ännu men det är en början. För att jag ska se till att få in vanan att jobba med mapparna så har jag satt en daglig påminnelse på min iPhone.


Just nu funderar jag på hur jag ska backa upp. Backulla?

Av Kim Österberg - 8 november 2011 18:16

Ny struktur måste till i mitt skapande nu. Den gamla är totalt raserad och till viss del har saker ändrats. Tidigare gjorde jag bara skämtteckningar. Hade ett block med idéer i och en fast plats där jag satte mig för att rita. Det fanns ett pipeline-tänk i grunden.  Där en idée kom in i ena änden. Bedömdes och bearbetades. Ibland fick denn vänta ett varv till medan någon bättre idé fick företräde.. Men det fanns stationer anteckningar och skisser passerade tills det blev en färdig teckning. Det fanns till och med en station där de väntade på skuggning. Ja, när jag var lite nitisk. Så nu gör jag så här(det mesta är digitalt nu):


Jag skapar en mapp och kallar den scrapbook eller rawmaterial. Den ska jag spegla osv. Sedan ska jag varje dag kolla till mappen. Lägga in anteckningar och skisser från dagen som gått och rensa bort sådant som inte håller längre osv. Ta tag i någon idée för förädling... 


När jag börjat jobba på en idé ska arbetsfilerna ligga i en workinprogress-mapp. Fullföljs de inte ska de slängas. Även denna mapp ska ha en genomgång per dag.


Färdiga alster ska sorteras efter format i en mapp som heter något i stil med Finnished.


Jag börjar med detta nu och får se vad jag gör för ändringar i flödet.

Av Kim Österberg - 8 november 2011 10:05

Före showen går man runt och samlar in papperslappar som publiken fått skriva olika frågor på. Jag brukar be dem att undvika ja/nej-frågor.  Här är några exempel på de frågor publiken skrev ner i fredags.


"Vad heter hunden?"


"Var ligger världens ände?"


"Varför pratar du istället för att sjunga?"


"Kan 08 något om landsbygden?"


"Vad betyder ordet Legio?"


Hundfrågan kom sig av att det var en hund i lokalen.

Av Kim Österberg - 8 november 2011 09:11

Man kan skapa lite mer informella scen-tillfällen tillsammans  med andra komiker och bjuda in grannar, vänner med mera. Tycker man att det verkar lite väl intimt att bjuda hem folk till sin lilla lägenhet så finns det lokaler man kan hyra för struntsummor. Här ute på vråen där jag bor har hyresgästföreningen lokaler som är lite större än ett vardagsrum. Dessa går att hyra för hundralappen om man bor i området.


Kolla med din närmaste byggdegård/folkets hus vad det kan kosta. Troligen har de någon mindre lokal som man kan hyra billigare om man vill. Varför inte kolla om de är intresserade av sammarbete?


Är ni några få komiker med ganska lite material? Kolla efter lokala trubadurer och band. Fördelen med ett sådant sammarbete är att de ofta har egna ljudanläggningar.


Av Kim Österberg - 7 november 2011 22:53

Har läst vidare och boken beskriver något som jag tror kallas för ett metafysiskt fenomen. I övrigt så är det en djävligt inspirerande bok att läsa om man frånser att layouten knackar hamster.


Ni vet som hamsterfobiker brukar springa och göra i småstäder. Så att hamstrar hellre flyttar till större städer för att kunna vara öppna med sin arttillhörighet utan att känna rädsla för alla dessa hamsterfobiker som hetsas av frikyrkofiskmåsar att trackasera hamstrar. Även om frikyrkofiskmåsarna säger sig inte hetsa mot den enskilda hamstern utan mot hamsterheten i sig vilket ändå i sig blir samma sak i hamsterfobikernas hjärnor. Ja ja ja, som det kan gå.


Lev väl och se upp för måssskit.


Av Kim Österberg - 7 november 2011 15:30

Jag och min tjej slog till och beställde några böcker ihop. Så min improv-bok är på väg .


Jag var just i startgroparna för att boka av ett gig jag helt enkelt inte kan genomföra rent praktiskt när ett annat gig blev ombokat så just nu är det lite förvirrat med vad som händer.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards