kadavro

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Kim Österberg - 7 november 2011 22:53

Har läst vidare och boken beskriver något som jag tror kallas för ett metafysiskt fenomen. I övrigt så är det en djävligt inspirerande bok att läsa om man frånser att layouten knackar hamster.


Ni vet som hamsterfobiker brukar springa och göra i småstäder. Så att hamstrar hellre flyttar till större städer för att kunna vara öppna med sin arttillhörighet utan att känna rädsla för alla dessa hamsterfobiker som hetsas av frikyrkofiskmåsar att trackasera hamstrar. Även om frikyrkofiskmåsarna säger sig inte hetsa mot den enskilda hamstern utan mot hamsterheten i sig vilket ändå i sig blir samma sak i hamsterfobikernas hjärnor. Ja ja ja, som det kan gå.


Lev väl och se upp för måssskit.


Av Kim Österberg - 7 november 2011 15:30

Jag och min tjej slog till och beställde några böcker ihop. Så min improv-bok är på väg .


Jag var just i startgroparna för att boka av ett gig jag helt enkelt inte kan genomföra rent praktiskt när ett annat gig blev ombokat så just nu är det lite förvirrat med vad som händer.

Av Kim Österberg - 7 november 2011 13:26

När jag  och mina syskon träffas brukar det sluta med någon slags improvisation där vanliga samtal spårar ut till  sketchartade resonemang. Så kan det också gå till på mitt jobb. På ståuppscener brukar improvisationen begränsas till att jag innan showen ber publiken skriva ner frågor på lappar. Sedan drar jag frågorna och försöker göra det mesta möjliga av dem.


I fredags körde vi "experten" i Bosebo. När jag tänker efter skulle vi ha kunnat kört den mycket mer. Det blev väldigt bra. Detta och att jag sett mer teatersport-evenemang på FB har ökat suget efter improv i mitt liv. Så jag har sökt information på nätet och även kollat på bokus efter böcker i ämnet.


Den här verkar vara en bra början. http://www.bokus.com/bok/9780826428585/the-improv-handbook/


Korta segment av risktagande improv känns som ett väldigt bra sätt att få med publiken även på en normal ståuppkväll. Glatt Humör lyckades köra det framgångsrikt ett antal gånger. Just min frågelek då.

Av Kim Österberg - 7 november 2011 11:13

Har börjat läsa War of Art nu. Lite halleluja-varning över det jag läst hittils. Därtill så lyckas författaren göra en Goodwin. Upplägget i boken känns som gjort för dumskallar. Folk som helst skulle vilja ha bilder. Jag fick ju tips om boken från Hasse Brontén och han har ju varit snut. Interpolera resten själva!


Det är rätt många sidor, som jag  hittils stött på, vilka består av en rubrik och endast ett stycke. På sätt och vis är det bra. Lättöverskådligt. Men det känns som att han skrivit ut sin powerpointpresentation. punkt.


Det är för mycket djävla powerpoint i dagens samhälle och det mesta är rent missbruk. Mer än en gång har jag sett ett helt rum tappa intresset för att föreläsaren redan visat om och om igen vad han kommer säga. 


Jag är hemma med feber idag och funderar på att läsa vidare i boken och ta till mig det som är användbart. Om hela boken är som inledningen så är det fort avklarat.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards