kadavro

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Kim Österberg - 7 november 2010 11:37

Det finns egentligen ingen utbildning som gör dig till komiker/ståuppare/humorist. Däremot finns det utbildningar för att förvalta och utveckla din humor. Det spelar dock ingen roll hur många tekniker du kan i teorin om du aldrig använder dem, så att börja jobba med sin humor rent praktiskt är det bästa sättet att komma fram som komiker.

När man som jag och många andra finner att man inte kommer upp tillräckligt ofta på scen för att utvecklas och kunna uppfylla sin vision om vad man vill göra, då får man antingen finna sig i det eller börja kämpa. Att söka reda på varje liiiten möjlighet att komma upp på en scen är en början, men att skapa sina egna tillfällen är ännu bättre. 


Så nu driver jag en ståuppklubb mitt ute i ståuppöknen Finnveden och vet på så vis att jag har minst en gång i månaden att utveckla och testa humor på. Det var detta jag koncentrerade mig på i fredags. Hade några halvdana rutiner och en ny jag aldrig kört. Nu testade jag dessa i ett svep och tycker det gick rätt bra. Det kan hända att jag får ett videoklipp att lägga upp snart. 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards