kadavro

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Kim Österberg - 30 december 2012 08:22

Utmaningen V.52 var kort och gott "Nyårslöften". Här kommer mitt bidrag:

Själv ger jag aldrig nyårslöften, för mig är det lika meningslöst som om en okarismatisk, torr, dyslektisk knug skulle hålla ett jultal.

Men de som ger löften brukar ofta lova att sluta med saker som att överkonsumera mat, missbruka alkohol eller klappa katten en gnutta för mycket.

Ska man lova något så ska man lova saker som går att hålla. Som "Nästa år ska jag gå upp i vikt!", "Jag ska röka som en borstbindare" eller "Även nästa år ska jag avhålla mig från att ligga med Gunilla Persson". Det sistnämnda är ju rentav bra för dig.

Problemet med nyårslöften är att de är personliga. Man får ju inte lova åt andra. Tänk er t ex.
"jag ska sluta vara en självgod gammal idiot" - Silvio Berlusconi
"Jag ska göra som fågelskrämman i trollkarlen från OZ och försöka få en hjärna" - Marcus Birro
"Jag ska sluta raka katten för att låtsas att den är Gollum!" - Oj... eh.. Kim Johansson

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards