kadavro

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Kim Österberg - 15 november 2012 22:44

Janteprofeter är något störande ibland. Det är sådana som framhåller hur man ska bete sig för att inte sticka ut och att det är det rätta sättet. I en bransch där man måste märkas så är det ett konstigt beteende.

En komiker som först påpekade att han lugnt hade två timmars ståuppmaterial följde upp med att om han inte hade haft någon självdistans osv så hade han hyrt en lokal för att köra sin egen show. Underförstått att så gör man inte. 

Hade han brunnit för det han gjorde så hade han nog hyrt en lokal och testat. Varit beredd på att det inte skulle komma så stor publik men att den som kom var hans. Kört sitt race och sedan utvecklat vidare. 

Han lade av med ståupp officiellt för ett tag sedan. Han var för upptagen med att göra på rätt sätt hela tiden. 

Av Kim Österberg - 15 november 2012 22:38

Jag brukar roa mig med att dra skämt som bara jag förstår på jobbet. Det är något komiskt över hela den situationen som uppstår. Jag frossar i pinsamma situationer kan man säga. 


Det började väll med att jag fick stämpeln UFO när jag sagt något som är fult logiskt men socialt fel. Man kan ju inte låta idioterna hållas bara för att de tror sig vara normala? Nåväl. Det är lite som en hämnd när de beter sig illa. Better de sig däremot som folk och accepterar mig som jag är så anstränger jag mig.  


Så de får höra skämt de förstår. 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards