kadavro

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Kim Österberg - 11 maj 2014 11:45

För några månader sedan var det två stycken som jag pratade med som självsäkert hävdade att "Invandrare får över 20 000 kr skattefritt varje månad". Det inleddes naturligtvis av att en kille sa "man får inte säga vad man vill i det här landet". Jag ifrågasatte siffran och påpekade att man får motsvarande ett socialbidrag varpå samma kille jämförde siffran med vad hans kompis fick från socialen när denne blev arbetslös efter att ha jobbat tillräckligt länge för att få a-kassa men inte betalat a-kassa-avgiften. (Gissar)


Nog med hur jag försökte invända mot det konstiga med siffran, den andra killen ( som inte är helt korkad ) backade upp att han också visste att invandrare fick så mycket.  Men jag fick ingen ledtråd till var de fått siffran ifrån utan de "visste" bara. Så jag gjorde en snabb sökning när jag kom hem på kvällen och fann ganska snabbt en "artikel" på en nationalistisk webbtidning. Där stod just att det gällde en vuxen med tre barn. Så där ser man hur uppgifter kan förvanskas på vägen och bli propaganda. Vilket troligen är tanken bakom sådana "artiklar". 


 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards