kadavro

Alla inlägg under juli 2013

Av Kim Österberg - 26 juli 2013 22:47

En vandring i en botanisk trädgård visar dig att det finns mer att se bara när det gäller Rhododendron. Vad skulle du få se om du fick besöka ursprunget för växtsläktet? Hur går detta att applicera på annat du tror dig kunna något om?

Vettgirigheten är den underbara girigheten.
Vettvilling är en annan femma!

Av Kim Österberg - 23 juli 2013 22:34

Av Kim Österberg - 22 juli 2013 21:50

Under förevändning att jag skulle köpa en ny brandvarnare så drog jag till Biltema i går. De hade inga brandvarnare kvar dock. Men jag hittade ett A5-ritblock för 15 kr, en pekskärmspenna för 30 kr.... Ja ni fattar. Att ha en Biltema butik i närheten är inte så dumt.


Ett #tips för den pysslige, köp en säck med  "Wood Fire Starter Sticks". De har liknande mått som rörpinnar för färg men är avsevärt billigare och saknar tryck. Du kan använda dem till alla möjliga små projekt. Jag köpte hem en säck och  det första jag gjorde när jag kom hem var att bygga ett torn i köket. Utan att limma. Kul som lek och tidsfördriv.


Ska bygga ett stöd för telefonen mm av dem, men då kommer jag limma, kapa, borra och hela baletten. Det är som att ha en liten brädgård hemma nästan... Liten... Med ensidigt sortiment.


Såg föresten att biltema har trunk med hjul på 110 liter för under 200 kr. Jag mätte den lite snabbt invändigt och det verkar nästan som att en sådan rymmer mina högtalare så jag lättare får med allt....


Om det passar så passar det. Jag ska mäta lite till. 200 kr är kanske inte mycket men vad tusan ska jag med trunken till om det inte funkar? Förvara träpinnar i? Hm... En säck till kan ju inte vara fel...

Av Kim Österberg - 19 juli 2013 10:17

Idag reser jag och min flickvän hem från vår utflykt till Köpenhamn. Det har varit ett springande fram och tillbaka i city sedan i onsdags. Vi har hunnit med Tivoli, Ströget, Nyhavn och Botaniska trädgården. I går gick vi även en runda på vesterbro.

Ja just ja. Vi förlovade oss.

Av Kim Österberg - 11 juli 2013 06:05

Letar lokal just nu för att hålla i en ståuppkväll under Värnamodagarna. Kan bli premiärtur för min PA-anläggning!

Yay!

Av Kim Österberg - 8 juli 2013 06:06

Det var Holmen Summer Party som gick av stapeln. Det var öppen scen och jag uppträdde sist innan DJ tog över. Så jag antar att jag headlinade...

Myggor och knott fanns det gott om. Min insatts som komiker gick väldigt bra trots det och trots att den främre raden i publiken inte kunde hänga med på gamla referenser.

Icke desto mindre så har jag i helgen jobbat om de referenser som föll i fredags.

Men efteråt kom de äldre fram och påpekade att de hade förstått alltihop och haft jättekul.

Av Kim Österberg - 6 juli 2013 22:49

Enligt den kvalitetspolicy jag håller på att formulera så måste jag spela in nyckel-gig för att kunna analysera dem i efterhand. Så som många komiker gör. Det räcker med ljudupptagning för mycket av mitt arbete.

Igår gjorde jag detta. Det var ett intressant gig som jag skriver mer om imorgon.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards