kadavro

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Kim Österberg - 3 juni 2013 20:51

Ikväll skulle jag ha gjort ett avsnitt av KKK men kände inte för att stressa. Sattsar på att lägga upp mer regelbundet osv i fortsättningen. För att kunna spela in mer ljud osv så har jag beställt en Behringer Xenyx 302USB. Det är en liten femkanals mixer med ljudkort.


Poängen var att jag började titta på mikrofonförstärkare att koppla mellan telefon och mic. Då började jag fundera på t ex möjligheten att koppla in mer än en mikrofon... Mixer var helt plötsligt intressant och när jag hittade flera som låg i samma prisklass som den mer specifika "iphone"-mic-förstärkare-XLR-kontakt som jag kollat på så blev det plötsligt lite vettigt.


Funderingar finns ju kring att köpa in eget PA och då kunde jag ju koppla en sådan mixer men det är ju ganska bökigt om det är en större powermixer eller så. Den lilla mixer jag nu beställt är liten och lätt att ta med. Perfekt om jag ska ut och ta en intervju. 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards