kadavro

Alla inlägg under april 2013

Av Kim Österberg - 30 april 2013 12:21

Ni hittar senaste kkk här:
http://soundcloud.com/kadavro/kkk-s01e05-baevrar

5 avsnitt hittills. Känns kul att det rullar på. Tack Tito för att du pushar på för att jag ska göra dem.

Av Kim Österberg - 30 april 2013 06:04

Hade inte hunnit spela in veckans kkk så jag. Började jobba på den 40 minuter innan deadline. Känns som att jag skulle kunnat gjort bättre ifrån mig om Bävrar men jag ska inte ställa så höga krav på projektet. Dessutom kan det ju vara bra att spara godbitar till live-turnén.

När kkk är riktigt bra är det galen ståupp men som sämst får det inte vara sämre än en rolig krönika.

Av Kim Österberg - 25 april 2013 06:07

Fram till sommaruppehållet ska jag göra ett avsnitt av Kims KunskapsKomik i veckan. Nu skriver jag ett manus om Bävrar till nästa avsnitt. Bäverlus kommer tas upp!

Gjorde en lista igår över ämnen för tre avsnitt. Försöker att inte låsa mig vid en typ av ämnen utan få rejäl spännvidd. Ett ämne är t ex bildspråk.

Av Kim Österberg - 24 april 2013 06:06

Termen i detta fallet handlar om fjärrstyrda undervattenskameror. Något du kan fixa med en PI bara du kan bygga ett vattentätt skrov... Den biten är svårare än det låter men genomförbart. Svårast är kabelgenomföringen av nätnätverkskabel. I övrigt har jag rätt bra koll på tärning och hållbarhet. Vi byggde något sådant på jobbet.

Av Kim Österberg - 22 april 2013 22:23

Jag funderar på vad det kan tänkas kallas när man gör en podcast som är kortare än vad de flesta förväntar sig. Under 15 minuter verkar chocka folk.

Under 15 minuter kanske blir kortpod och under fem minuter som jag kör blir micropod?

Jag vill hitta fler som kör samma race.

Av Kim Österberg - 17 april 2013 05:51

Då var det dags att bestämma vad maskinen ska heta... Kerstin efter den minsta ungen i Bullerbyn?

Av Kim Österberg - 16 april 2013 22:54

Jag vet inte hur mycket jag nämnt om mitt teknikintresse innan. Det är väll ganska uppenbart att jag är en datanörd. Så nu har jag äntligen tagit steget och fixat en enkel o underbar liten Raspberry PI att experimentera med så att min laptop slipper...

Risken är väll att man en dag upptäcker att man har lite väl många raspies... Men är det ett problem egentligen?

Av Kim Österberg - 11 april 2013 12:35

Massage efter jobbet innan det blir klippning av nästa kkk-avsnitt. Manus till påföljande måste ges lite kärlek också.

Ämnesval för några kommande måste göras. Vad vill jag förmedla för kunskap? Vad är knäppt och roligt? Vad är intressant och underhållande?

Jag jobbar vidare!

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards