kadavro

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Fotbeklädnad

Av Kim Österberg - 20 oktober 2013 11:20

Jag har alltid haft ett varmt förhållande till kängor. Jag har aldrig direkt haft budget för att äga "märkes"-boots men olika kängor har jag ofta ägt. På högstadiet så hade jag ett par kängor inhandlade på Överskottsbolaget.. eller kängor, pjäxor, det var någon slags kängor som hade en framkant som gick att snäppa fast.


En kort period i mitt liv har jag nu haft för mig att gå i basketskor.. Converse. Någon lurade in mig på det spåret. Nu är ju Converse o sneakers något av "ståupp-uniformen" också men jag känner att det är lite fel för mig. Kängor är mer praktiskt och signalerar lite av mitt knegar-ethos. Ska jag vara ärlig så känner jag mig lite som en udda fågel i ståuppsverige så varför falla in i ledet? Iofs så har jag börjat med kavaj o skjorta på scen också men det är ju sådant jag trivs i normalt sett också... Skatalit är man ju lite till mans också.


Nåväl. De kängor jag skulle vilja ha är ett par Solovair 8 eller 11 håls. Helst cherry-röda. Men tills jag känner att jag kan slänga ut 1300 på ett par så har jag hittat tillbaka till Svenska Armén. Inte M90-kängorna eller de sk, helikopterkängorna då utan ett par (nya) gamla Bruna Armékängor som var den modell FN-soldater hade mellan 60- och 80-talet. 295 kr är de definitivt värda. http://surplusbuy.se/products/444-bruna-kangor-fran-svenska-armen.aspx

 

Hittade föresten andra kängor jag skulle kunna tänka mig att lägga pengar på där men det får vänta. Kanske ska titta förbi deras butik i Borås isf så man kan prova dem.


När jag fick hem mina bruna kängor så var de torra i lädret så jag har behandlat dem i två omgångar med barnolja då jag inte hade fiskarsmorning hemma. Det står på inköpslistan nästa vecka. Gav de medföljande läderremmarna till katterna och satte i ett par kängsnören. Ett par sköna inläggsulor ska köpas in och sedan är dessa boots fit for standup and daily kim-life. Jag är kort sagt nöjd med kängorna även om jag misstänker att den här modellen inte har så bra grepp på halt underlag. För trehundra kronor i inköpspris av så pass hög kvalitet så funderar man på om man skulle köpa in ett par och modda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Österberg - 16 augusti 2023 18:20

Jag ska upp på en ståuppscen igen 3/10. Det känns som det kommer vara ett uppträdande för att känna efter om jag är redo att börja igen. Just nu funderar jag på hur mycket av mitt material från före utbrändheten jag kan fortsätta med. Nu är det bara ...

Av Kim Österberg - 22 maj 2023 21:58

Jag känner att jag börjar närma mig något. Mig själv. Efter många turer i mitt liv har jag tappat en del av mig själv. Den kreativa sidan. De senaste åren har jag hållit igång den på sparlåga i form av olika pyssel med mera. Hobbies kan vi säga. Inna...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:43

Poetry slam kan vara något för mig. Eller, jag vet inte. Det är i alla fall ett utlopp för min kreativitet. Det är inte särskilt troligt att jag vinner en deltävling ens i SM men jag får iaf stå på en scen och framföra något. Den här, öhm, dikten har...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:07

Funderar på en del saker. Hm. En hel del ändå. Måste sålla. SÅ. Det jag funderar på just nu är den där lilla detaljen med att jag vill börja skriva något.... Skönliterärt typ. Att sätta igång att blogga är en övning i skrivande.   Jag skriver myc...

Av Kim Österberg - 1 december 2022 18:19

När jag var runt trettio så funderade jag ibland på om jag skulle kunna jobba på t ex försäkringskassan eller arbetsförmedlingen. Jag kände då att jag troligen inte skulle klara det för jag är en yvig person. Visst trivs jag med givna regler att jobb...

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards