kadavro

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Kim Österberg - 11 december 2011 12:37

Jag kopplade runt lite här hemma och testade att spela in. resultatet hör ni nedan.


Förvirrademinuter by Kadavro

Av Kim Österberg - 11 december 2011 09:00

De sista Gigen för i år är nu avklarade. Tisdagens gig i hässleholm blev oehört intressant då det satt en liten grabb på sju-åtta-bast vid scenkanten. Jag började med att lära honom ett fult ord. isocyanater. Sedan var tittade han bort lägligt nog när jag drog min rutin om korsfästa barna, just då jag säger just att barn har inget fokus.  För övrigt inledde jag det framträdandet med att vända publiken mot mig med ett litet uttalande om komikern som var före mig. Något i stil med "Förstår inte att han inte kan få till det med brudarna på grudn av det utseendet, tom Fritzls dotter fick ju till det." Lite snabbt och ogenomtänkt men jag kämpade mig till publikens förtroende igen.


I fredags kväll cyklade jag genom regn och blåst till bussen med teodor och tillhörande packning. Och hemvägen var inte enklare. Om några år kommer jag se tillbaka på detta som "I paid my dues". Ja, det och en hel hög med svårare scener och annat smått och gott. Som när jag fick sova på en parkeringsplats längs E4:an efter ett gig och sedan körde direkt till jobbet, jo just det, jag körde ju direkt från jobbet till giget innan också. 3 timmar enkel väg.


I fredags framträdde gänget för Gislaveds Socialdemoktrater i Anderstorps Folkets hus. Vi fick snurr på den julmiddagen vill jag lova. Jag har nog aldrig fått så mycket respons på att skämta om Leif Pagrotskys längd. Vi kom dit från varsit håll, åt en snabb bit mat och framträdde, åkte iväg åt varsit håll. En Gerilla-operation.

Av Kim Österberg - 11 december 2011 08:41

I mitten av oktober skulle de ha lanserat en App för att folk enklare skall kunna uppdatera sina bloggar från iPhone och android. Vad har hänt med den? Jag skulle behöva  den för att uppdatera bloggen med ibland. Visst man kan logga in med Safari på iPhone, men då kan du inte ladda upp bilder osv och sidan är svåranvänd på det viset.


Har ni testat att mms-blogga? Jag har gjort det ett antal gånger och även om jag gör likadant varje gång så kommer bilderna inte med varannan gång eller så. Så då står man där några kronor fattigare och med ett obegripligt inlägg på bloggen.


Jag flänger runt så mycket att det känns som en god idé att blogga från mobilen. Något som faktiskt funkar är ju t ex twitter så där får ni ett bra flöde från en virrig hjärna.  http://twitter.com/#!/kadavro

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards