kadavro

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Kim Österberg - 9 oktober 2011 22:21

Tre små sötnosar. 

 
Av Kim Österberg - 9 oktober 2011 19:16

Just nu är det KAOS. Vi har flyttat men allt är huller om buller. Vi får byta en del abbonemang osv. Men nu till väsentligheter.


Igår lade jag beställning på två böcker från bokus. Det är två böcker som jag tycker är intressanta efter att ha läst om dem. För att förtydliga. Jag tycker de här böcker kan vara bra inspiration och upplysande för den kreativa komikern.


Den första boken handlar om något jag redan jobbar på. Indiekomiker. Att jobba sig fram vid sidan av huvudspåret. Boken heter Mock Stars. Ta det för vad det är. Jag har gjort något av de bästa gigen jag gjort på en rockklubb. När jag tänker efter säger det vääääldigt lite.


Den andra boken handlar om att bryta skrivkramper osv. War of art.Jag har hittat ett par grejer som hjälper mig men det kan vara bra att läsa på och få hela paketet.


Om den första boken, Mock stars. Ståupp är just nu större än någonsin i sverige, men det betyder också att det är större konkurens om scentid på klubbarna. Det produceras fler shower men någonstans känner jag att det bara är mer av samma. Överallt. Så jag gör det som jag gjort ända från början. Redan på skämttecknartiden, när jag startade superkadavret för att publicera väääldigt egensinniga skämtteckningar. Hitta min egen väg. 


Iom att ståuppen är så stor betyder det också att risken finns för ett bakslag snart. Vill man fortsätta med ståupp utan att flytta till Stockholm/Malmö/Göteborg så måste man helt enkelt stå på egna ben.


Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards