kadavro

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Kim Österberg - 2 oktober 2011 23:58

Norrlänningar och wordfeud.

 
Av Kim Österberg - 2 oktober 2011 23:51

Hundfäll i hallen.

 
Av Kim Österberg - 2 oktober 2011 22:31

Ibland måste du ta på dig skygglappar. Inte för att lura dig själv utan för att inte låta dig luras. Vad är det jag pratar om? Något. Jo, om du arbetar dig fram över ett fällt och ser någon ta sig fram med lätthet. Då kan du bli modfälld av att det går trögare för dig. Du kanske tror att du är dålig på det du gör. Men så behöver det inte vara. Du kan vara väldigt bra på att jobba dig fram över fältet men den andre har en kortare sträcka som dessutom är lättarbetad.


Du står där i djup lera och känner dig lite ledsen, medan du egentligen ska ta sikte på andra sidan fältet och jobba framåt. Så stirra dig inte blind på att det går bättre för någon annan. Koncentrera dig på det som går bra för dig och ta de steg du behöver för att komma över fältet utan att bry dig hur den andre klarar av det. För hans arbetsmetoder kanske är helt värdelösa i din del av fältet. På med skygglappar och ta sikte framåt.


Har jag varit flummig nog?

Av Kim Österberg - 2 oktober 2011 22:17

Oj oj oj. Just nu händer inget. Allt hänger i luften. Enligt plan skulle vi ha flyttat i helgen men så blev det inte. Nu har jag däremot fått ordna lite med hemsidan osv och stuvat om lite hemma för att gör flytten ännu smidigare när vi väl får nycklarna.

Hur kul är inte det? Tänk om han glömmer lämna in nycklarna imorgon? Rastlös.


Ligger i bodelning men måste jaga runt efter tre år gamla uppgifter OCH betala herr advokaten en rund summa innan han ens tar i ärendet.


Eftersom flytten hängt upp sig kunde jag inte heller beställa den tjänst jag tänkt beställa. Förvirring med fakturaadressen skulle gjort det ännu knepigare. Ja, tjänsten i sig handlar om bokföring. ARRRGH.


Och idag såg jag tre lönnmördarliknande typer utanför huset. Ni vet den stilen som mördaren har som försöker döda John Cusak i "Grosse Point Blank". Helt hjärndöd.


Av Kim Österberg - 2 oktober 2011 00:36

Jag har nu börjat jobba med den nya hemsidan. Ikväll laddade jag upp så långt jag var klar, den kommer ändras så småningom men den nya är definitivt bättre än den gamla. NI kan kolla in sidan påwww.kimjohansson.se and be warned. Nerladdningslänkarna är temporärt borta.


Faktiskt. Det mesta i länkväg är borta. Rentav. Typ tvål.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards